Biegam i dobrze mi z tym!

Za oknami i w kalendarzu wiosna. Wielu z nas bardzo aktywnie zaczęło spędzać popołudnia i wieczory, a jedną z najprostszych form uprawiania sportu jest bieganie. Jak to zwykle bywa początki są trudne, jednak najlepszą motywacją jest wyznaczenie sobie celu i ciągłe dążenie do jego osiągnięcia. Po pierwszych treningach ciężko uwierzyć w to, że całe to męczące przebieranie nogami powodujące zadyszkę może dawać nam przyjemność. Natomiast systematyczne treningi sprawią, że bieganie  pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy, a jednocześnie stanie się prawdziwą przyjemnością.

,,Biegam bo lubię, bieganie sprawia mi przyjemność” – powiedział w jednym z naszych wywiadów 13-letni Kuba Ponisz, który w ubiegłym roku zdobył tytuł  najlepszego sportowca naszej gminy. Dla tego chłopaka, ale też wielu innych osób (niekoniecznie nastolatków) treningi stały się poniekąd ,,stylem życia”, a pokonanie kilkukilometrowej trasy nie stanowi żadnego kłopotu.

Jak zacząć bieganie?

Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z bieganiem, podziel swój trening na dwie sekcje – biegu i marszu. Jeśli przebiegniesz pewien odcinek, następnie przejdź do marszu, później ponownie powróć do biegu itd. Wówczas zaczerpniesz z wysiłku więcej radości, a z dnia na dzień będziesz w stanie pokonać dłuższy dystans. Dzięki połączeniu marszu z biegiem spalisz więcej kalorii i nie będziesz narażać swojego zdrowia na  niebezpieczeństwo.

Polub bieganie!

Choć teraz może to dla Ciebie nie brzmieć zbyt przekonująco, to spróbuj nam zaufać! Bieganie jest naprawdę przyjemne. Można je polubić, a nawet traktować jako codzienną rozrywkę! Nie wierzysz? Rozejrzyj się wokół i przekonaj się ile osób biega, maszeruje z kijkami lub choćby spaceruje.

Zastanów się, czy nie masz znajomego biegacza – zawsze uśmiechniętego, a pełnego energii i zadowolonego z życia. Znajdź swoją bratnią duszę i do  zobaczenia na świeżym powietrzu!

Ponieważ bieganie jest coraz popularniejsze, dla bardziej zaprawionych w bojach organizowane są biegi, na różnych odległościach,  każdy może dobrać odległość, ale też trudność trasy (np. ze względu na podbiegi czy rodzaj podłoża po którym się biegnie) do swoich możliwości. W ostatnich dniach odbyły się zawody m.in. w Krakowie, Tarnowie czy Dobczycach. Natomiast biegi, które jeszcze się odbędą to  m.in bieg trzeciomajowy ulicami Gdowa, 4 bieg Pamięci w Krakowie na dystansie 10 km – 16.04.2016, IV Perły Małopolski w Skale k. Krakowa – 17.04.2016 czy IV Półmaraton po Puszczy Niepołomickiej – 24.04.2016.

.

Źródło: Kliknij tutaj  Kliknij tutaj

zobacz także:https://www.mojgdow.pl/o-treningu-personalnym-w-rozmowie-z-joanna-witkowska/

Autor: admin

Udostępnij post na:

Skip to content