22-23 lipca 2017, zapraszamy do Domu Twórczości Tadeusza Kantora i Marii Stangret w Hucisku.
Legendarna dla polskiego teatru i sztuk wizualnych postać powraca w grze VR przygotowywanej przez grupę artystów sztuki cyfrowej – Tale of Tales. Prace nad grą prowadzone są w ramach rezydencji twórców w domu Tadeusza Kantora w Hucisku na zaproszenie Fundacji im. Tadeusza Kantora i Instytutu Adama Mickiewicza. Powstanie gry poświęconej postaci Tadeusza Kantora jest efektem wizyty studyjnej Tale of Tales w Polsce, która odbyła się w 2016 roku. Auriea Harvey i Michaël Samyn – czyli duet Tale of Tales, zafascynowani twórczością Kantora, postanowili potraktować ją jako punkt wyjścia do stworzenia projektu w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która pozwoli użytkownikowi zetknąć się z twórczością zmarłego w 1990 roku artysty. Przygotowywana przez nich gra wprowadza użytkownika w świat sztuki Kantora i pozwala na swobodną manipulację znajdowanymi w trakcie gry przedmiotami i postaciami pochodzącymi z różnych przedstawień twórcy teatru Cricot2 i wpływanie na przebieg zdarzeń, nawiązując do obecności i aktywności reżysera na scenie podczas przedstawień. Nie ma ustalonego z góry scenariusza, dzięki czemu każda z partii rozgrywki jest jedyna w swoim rodzaju. Projekt eksploruje też relacje między autonomicznym aktorem a mechanicznym i kontrolowanym manekinem w sztucznie stworzonej wirtualnej rzeczywistości.
22 i 23 lipca zapraszamy wszystkich miłośników sztuki, nowych technologii i kultury do Huciska na spotkanie z artystami. Podczas tego weekendu będzie można zagrać w gry kolektywu Tale of Tales i przedpremierowo poznać roboczą wersję inspirowanego twórczością Kantora doświadczenia VR. „Chcemy, by rezydencja w Polsce była okazją do sprawdzenia doświadczenia VR na publiczności w fazie rozwoju projektu, stwarzając zarazem możliwość jego weryfikacji polskim ekspertom badającym twórczość Kantora. Rozpoczniemy produkcję kilka miesięcy przed naszym przyjazdem, by móc zaprezentować „grywalny” prototyp, który rozwiniemy po konfrontacji z publicznością” – mówią Auriea Harvey i Michaël Samyn. Po premierze, która przewidziana jest na przyszły rok, gra będzie ogólnodostępna na systemy Oculus i Vive. Planowana jest także prezentacja aplikacji na wystawach i festiwalach bez konieczności posiadania własnego sprzętu działającego w technologii VR.
HARMONOGRAM:
-22.07. – godz. 14 – 18 spotkanie z artystami , prezentacja materiałów w VR (możliwość skorzystania ze sprzętu na miejscu)
-23.07. – godz. 14 – 18 spotkanie z artystami, prezentacja materiałów w VR (możliwość skorzystania ze sprzętu na miejscu), godzina 15:00 – dyskusja z artystami.
Partnerem spotkania jest DISCO:VR www.discovr.pl
Więcej informacji zobacz tutaj .
Źródło: Fundacja im. Tadeusza Kantora