To projekt Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, prowadzony w partnerstwie z 11 samorządami lokalnymi: z Gdowem oraz samorządami gminnymi i powiatowymi z rejonu Bochni i Limanowej. Przedsięwzięcie wkracza teraz w kolejną fazę – opracowywania wielowariantowej koncepcji dla nowej drogi. Część kosztów tych prac pokryje gmina Gdów. Uchwałę w tej sprawie gdowscy radni zatwierdzili podczas ostatniej sesji.
Projektowany trakt ma połączyć drogę wojewódzką 966 w rejonie Gdowa, z drogą wojewódzką 965/trasą krajową 28 w okolicy Limanowej. W latach 2021-2024 przygotowano dwa dokumenty dla tej inwestycji: studium korytarzowe oraz wielowariantowe studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowe, co kosztowało w sumie ponad 1,4 mln zł. Połowę tej kwoty wyłożyło województwo małopolskie, a pozostałą sumą podzieliły się partnerskie gminy.
Taki sam będzie sposób finansowania kolejnego etapu prac – opracowania wielowariantowej koncepcji oraz koncepcji programowej wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla nowej drogi. Dokumenty mają być przygotowane w latach 2024-2026. Zgodnie z uchwałą gdowskiego samorządu z ostatniej sesji, o pomocy finansowej dla województwa małopolskiego: gmina Gdów wyłoży na te prace projektowe w sumie prawie 20 tys. zł (98,4 tys. zł w 2025 roku i taką samą kwotę w roku 2026).
Przewidywany „łącznik” ma biec od DW 966 w rejonie Gdowa do DW 965 w rejonie Limanowej lub do DK 28 pomiędzy Dobrą i Limanową. Nowe połączenie drogowe – planowane z myślą o mieszkańcach, przedsiębiorcach i turystach – usprawniłoby znacząco przejazd między Gdowem a Limanową oraz powiatami w tej części Małopolski, a także poprawiłoby komfort ruchu na trasie z Krakowa do Nowego Sącza.
Przedsięwzięcie realizacją Urząd Marszałkowski i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie w partnerstwie z lokalnymi samorządami, z gminami: Gdów, Limanowa, Jodłownik, Tymbark, Łapanów, Dobra, Słopnice i Łukowica oraz Limanową (miasto), a także powiatami limanowskim i bocheńskim.
zdjęcie ilustracyjne