Od 14 do 27 października 2024 roku dzieci z Przedszkola Samorządowego w Gdowie aktywnie uczestniczyły w Europejskim Tygodniu Kodowania, czyli CodeWeek. To międzynarodowa inicjatywa mająca na celu popularyzację nauki kodowania wśród ludzi w każdym wieku. Polska od lat bierze udział w tym „pozytywnym wyścigu” i znajduje się w czołówce pod względem liczby zarejestrowanych wydarzeń. Przedszkole w Gdowie również włączyło się w tegoroczne obchody, angażując dzieci w ciekawe i rozwijające zajęcia.
W grupach „Krasnale” i „Wiewiórki” realizowano zajęcia, które pomagały maluchom rozwijać umiejętności logicznego myślenia, rozpoznawania kształtów i kolorów oraz rozumienia symetrii i sekwencji. Ćwiczenia te stanowiły wprowadzenie do podstaw kodowania, dzięki którym dzieci miały okazję doświadczyć pierwszych kroków w tej dziedzinie w sposób dostosowany do ich wieku.
W grupie „Jeżyki” zorganizowano zajęcia związane z „Kodowaniem z warzywami”. Dzieci najpierw odwiedziły pobliski warzywniak, gdzie poznały różnorodność warzyw, a następnie uczyły się ich klasyfikacji według koloru, wielkości i części jadalnych. Następnie przedszkolaki stworzyły sałatkę jarzynową według zakodowanego przepisu. Inne aktywności obejmowały grę planszową z instrukcjami ruchu, tworzenie kodowanego szala z kolorowych papryczek, a także „zamknięcie jesieni w słoiku” poprzez kodowane wycinanie warzyw oraz kolorowanie figur geometrycznych zgodnie z przypisanym im kolorem.
Grupa „Rybki” z kolei uczestniczyła w zajęciach o zdrowym żywieniu, poznając piramidę zdrowego żywienia i zbierając zdrowe produkty w zabawie na macie do kodowania. Dzieci uczyły się również układania sekwencji, znajdowania drogi na macie z pomocą strzałek i kasztanów oraz układanie kształtów według wybranej cechy.
Dzięki CodeWeek dzieci w przedszkolu mogły odkrywać podstawy kodowania w przyjaznej, zabawowej formie. Takie zajęcia pomagają im rozwijać kreatywność, myślenie logiczne oraz zdolności manualne, które stanowią doskonały fundament do dalszej edukacji w zakresie nauk ścisłych i technologicznych.