Z życia szkół…

Zapraszamy na przegląd wydarzeń „Z życia szkół”. A w nim m.in.: obchody Dnia Dziecka w Szkołach; akcja „Jak nie czytam, jak czytam!”, wycieczki.

Dzień Dziecka

1 czerwca wszystkie Dzieci obchodziły swe święto. Także szkoły włączyły się w uroczyste świętowanie. Z tej okazji organizowano gry i zabawy, konkursy, występy,  w niektórych szkołach ogłoszony został Dzień Sportu. Miało być wesoło, beztrosko i z uśmiechem na twarzy.

Szczytniki– Jak nie czytam, jak czytam! – bicie rekordu czytania.

1 czerwca, jak co roku w Szkole Podstawowej w Szczytnikach, odbył się Sportowy Dzień Dziecka. W tym roku prócz międzyklasowych rozgrywek sportowych przystąpiliśmy do bicia rekordu.

Biblioteki w całej Polsce, w tym również nasza, włączyły się do akcji „Jak nie czytam, jak czytam!” Dokładnie o godzinie 10.00 wszyscy uczniowie, nauczyciele, wychowawcy i Pan Dyrektor wypożyczyli książki i przystąpili do czytania. Warunki pogodowe nam sprzyjały, więc czytaliśmy w plenerze. Chcieliśmy pokazać, że książka może być miłą formą spędzania wolnego czasu.

Wszystko uwieczniliśmy na zdjęciach i przesłaliśmy sprawozdanie do ogólnopolskiego organizatora. Teraz czekamy z niecierpliwością na wiadomość, czy udało się pobić zeszłoroczny rekord (430 tys. uczniów czytających w tym samym czasie). My bawiliśmy się doskonale – szczegóły w fotorelacji.

J. Wcisło-Turecka

Niegowić

W tej samej akcji „Jak nie czytam, jak czytam!” wzięli udział uczniowie Szkoły Podstawowej w Niegowici, którzy 2 czerwca na sali gimnastycznej  przez kilkanaście minut czytali przyniesione przez siebie książki.

Także w piątek 2 czerwca „Sówki” zabrały swoich rodziców w „czarodziejski świat”. Zainscenizowały w iście mistrzowskim stylu baśń „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”, a rodzice nie kryli wzruszenia gdy na koniec otrzymali od dzieci  własnoręcznie wykonane książeczki i moc życzeń. Uroczystość była też okazją do zainaugurowania przez panią dyrektor Małgorzatę Dymek XVI Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom, w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom, pod hasłem „Czytanie zbliża” ( spotkania z książką oraz znakomitymi gośćmi, odbywać sie będą codziennie w filii bibliotecznej w Niegowici i potrwają do 12 czerwca).

Pani dyrektor przeczytałam nam książkę Sama McBratneya „Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham”, czym zagęściła jeszcze bardziej, atmosferę „miłości i szczęścia” panującą na sali. „Żabki” i „Sówki” rozmawiając z panią dyrektor, doszły do wniosku, że najważniejszymi wartościami w życiu każdego człowieka są – miłość i rodzina.

Tradycją „Tygodnia Czytania” jest odczytanie „Lokomotywy” Juliana Tuwima – z tym znakomicie poradzili sobie nasi rodzice.

Z kolei przedszkolaków w Niegowici 5 czerwca odwiedziła pani doktor Anna Tomaszek – Kozik, czytając opowiadanie pt. „Lekarka” z książki Renaty Piątkowskiej „A może będzie właśnie tak”. Pięknie zaprezentowała swoje umiejętności narratorskie, a dzieci słuchały jej jak zaczarowane i chętnie odpowiadały na pytania. Największym zainteresowaniem cieszyły się narzędzia lekarskie, które przyniosła ze sobą pani Ania. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały badania swoim kolegom i koleżankom, ….a może właśnie będzie tak….., że z przedszkolaków wyrośnie w przyszłości tak znakomity lekarz.

 

2 czerwca 2017r.  Dziecięcą Krajoznawczą Odznakę im. św. Jana Pawła II otrzymali uczniowie klas III Szkoły Podstawowej w Niegowici. Dzieci pod kierunkiem p. Małgorzaty Wilkońskiej przez cały rok wykonywały zadania polegające na: odwiedzeniu obiektów sakralnych, miejsc związanych z Janem Pawłem II, muzeum religijnego, miejsca pamięci narodowej itp.,  a następnie dokumentowały je w specjalnej kronice. Odznakę wręczali uczniom przedstawiciele zarządu Diakonii Krajoznawczej Odznaki im. św. Jana Pawła II –   p. Wiesława Kostuch, p. Kazimierz Synowski i p. Stefan Palusiński.

Bilczyce

W dniach od 21.05.2017r. do 28.05.2017r. uczniowie przebywali na zielonej szkole we Władysławowie. Po całonocnej podróży wszyscy udali się na plażę, aby przywitać się z morzem. Wspaniała pogoda umożliwiła zwiedzanie Gdańska, Gdyni, Sopotu i Helu. W Gdyni  uczniowie uczestniczyli w niecodziennej lekcji przyrody, podziwiali niezwykłe okazy ryb, pod mikroskopami sprawdzali budowę  malutkich organizmów morskich. Oprócz licznych wycieczek były organizowane zawody na plaży i boiskach sportowych, konkursy na budowę zamków z piasku, zajęcia na placach zabaw, dyskoteka i ognisko z udziałem Kaszubów.

Po świetnej zabawie nadszedł czas na pożegnanie z morzem, panią Magdą i ponowną nocną podróż do domów. 

Gdów- Projekt edukacyjny uczniów klas szóstych

Metodę projektu edukacyjnego poznawali uczniowie klas szóstych na lekcjach przyrody.

Projekt edukacyjny to metoda nauczania kształtująca wiele umiejętności oraz integrująca wiedzę z różnych przedmiotów. Istotą metody projektów jest samodzielna praca uczniów, służąca do realizacji określonego przedsięwzięcia  w oparciu o wcześniej przyjęte założenia.

Tematyka podejmowanych przez uczniów projektów była dowolna.Dominującym tematem były zadania realizowane podczas zielonej szkoły w Radkowie.Swoje dotychczasowe zainteresowania i pasje uczniowie mogli pogłębić poprzez przygotowanie projektu i zaprezentowanie go. Najczęstszą metodą była prezentacja multimedialna, ale nie zabrakło również innych barwnych i interesujących działań. Młodzież często wygłaszała odczyty, posiłkując się plakatem, wykonywała doświadczenia czy pokazywała swoje zbiory. Dużo emocji budziły prowadzone przez uczniów gry dydaktyczne i konkursy, często z nagrodami.

Metoda projektów kształtuje i rozwija wiele umiejętności uczniów, m.in. dzielenia się zadaniami, radzeniem sobie z trudnościami oraz dyskutowania na temat projektu. Uczniowie muszą korzystać z różnych źródeł informacji i dokonywać ich selekcji.Uczą się poczucia odpowiedzialności za grupę, wyrażania własnych opinii i słuchania zdania innych osób.

Projekt integruje wiedzę szkolną i pozaszkolną, łączy proces nauczania z doświadczeniem i aktywnym działaniem oraz łączy w całość treści rozbite na różne przedmioty. Daje możliwość samooceny oraz wypowiadania się na temat swojej pracy i działań kolegów: co było dobre, a co mniej na poszczególnych etapach realizacji projektu.

Wykonane przez uczniów prace pokazały wielkie możliwości naszych szóstoklasistów, które rozwinęły ich samodzielność oraz umiejętność współpracy. Projekt uwzględniał indywidualne potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia, które mogą być rozwijane w przyszłości.

 Grażyna Jakieła

Pierzchów

29 maja 2017r. naszą szkołę odwiedzili pszczelarze, którzy przybliżyli nam tajniki życia pszczół.

Zmęczone, głodne, brudne… Takie są dzieci, którym dzieciństwo zostało odebrane z powodu wojny. Zmuszone do opuszczenia swoich domów wyruszają w drogę, która, jak wierzą, przyniesie im lepsze życie. Niestety bardzo często nadzieje te okazują się płonne. Życie uchodźcy nie jest łatwe, a decyzja o ucieczce to ostateczność. Klub szkół UNICEF zwraca uwagę na temat dzieci uchodźców. Podstawą pomocy niesionej potrzebującym jest zrozumienie ich sytuacji. Wiedzę i postawy najlepiej kształtuje się od najmłodszych lat, dlatego uczniowie naszej szkoły zostali zapoznani z tym tematem, a następnie zaangażowali się w dyskusję o sytuacji ich rówieśników, dla których dzieciństwo to nie zabawa i spotkania z przyjaciółmi w szkole, ale walka o przeżycie. 

Winiary

W dniach 17-19 maja 2017 r. 45 uczniów z klas IV-VI i z klasy II pod opieką wychowawców oraz Dyrektora Szkoły wzięło udział w wycieczce w Bieszczady.

  • Pierwszego dnia podziwialiśmy karmel i ruiny Klasztoru Karmelitów Bosych w Zagórzu oraz uroki okolicy z 22-metrowej wieży widokowej. Spacerowaliśmy również po koronie zapory wodnej w Myczkowcach oraz w Solinie, odbyliśmy przejażdżkę drezynami rowerowymi, a także rejs statkiem po Zalewie Solińskim.
  • Drugiego dnia obejrzeliśmy pokazową zagrodę żubrów w Mucznem i plenerowe muzeum wypału węgla, a następnie wybraliśmy się na górską wycieczkę. Naszym celem było schronisko Chatka Puchatka (1228 m), skąd podziwialiśmy przepiękne widoki na bieszczadzkie połoniny. Odwiedziliśmy także pracownię ikon oraz rękodzieła ludowego z „dusiołkami od szczęścia wszelakiego”. A wieczorem, w towarzystwie muzyka, śpiewaliśmy piosenki turystyczne i zajadaliśmy się pysznymi kiełbaskami.
  • Trzeciego dnia odbyliśmy niezapomnianą podróż dyliżansami po bieszczadzkich bezdrożach i rzekach. Poznaliśmy tradycje łemkowskie (zwyczaje, stroje, krywulki, hafty, język), wysłuchując niezwykle ciekawej prelekcji Pani Darii Boiwko. Byliśmy również z wizytą w miejscu internowania Prymasa Polski Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Komańczy – w Klasztorze Zgromadzenia Sióstr Najświętszej Rodziny z Nazaretu, a także obejrzeliśmy cerkiew w Turzańsku pochodzącą z 1803 roku, wpisaną na listę UNESCO.

Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni z wycieczki, która nie tylko wzbogaciła naszą wiedzę, ale i dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. 

Wiatowice

Fotogaleria z Festynu Rodzinnego (zobacz też relację z festynu rodzinnego)

źródło: http://www.spwiniary.gdow.pl/; https://spmarszowice.edupage.org/; http://www.spgdow.szkolnastrona.pl; http://www.spwiatowice.szkolnastrona.pl; http://www.spniegowic.szkolnastrona.pl/; https://spbilczyce.edupage.org/; http://spszczytniki.szkolnastrona.pl/; http://spzreczyce.szkolnastrona.pl/

Autor: admin

Udostępnij post na:

Skip to content