Co to jest stunt? Na czym polega? Co jest najtrudniejsze podczas treningów? Między innymi o tym opowie nam Jarek Pieprzyk, którego pasją są stunty. Zapraszamy na rozmowę!
MG: Co to jest stunt? Na czym to polega?
JP: Stunt jest to ekstremalna jazda na motocyklu sportowym tzw. „Å›cigaczu”. Polega ona na jeździe na przednim i tylnym kole w każdej wymyÅ›lonej przez nas pozycji oraz „akrobatyce”! Stanie na gÅ‚owie lub poruszanie siÄ™ tyÅ‚em do kierunku jazdy to tylko wycinek z caÅ‚ej palety tricków.
MG: Dlaczego akurat stunt? Co sprawiło, że zacząłeś się doskonalić swoje umiejętności akurat w tej dyscyplinie?
JP: Motoryzacją interesuje się od kiedy pamiętam. Z czasem zacząłem oglądać w internecie masę filmików ze stuntem i sam zacząłem próbować jeździć na jednym kole moim skuterem na zamkniętych lub mało ruchliwych odcinkach dróg.
MG: Traktujesz to jak pasję, która uprawiasz w wolnej chwili, czy może planujesz z tym właśnie związać swoją przyszłość?
JP: Stunt oczywiÅ›cie jest dla mnie pasjÄ… numer 1 i sposobem na życie, każdÄ… wolnÄ… chwilÄ™ poÅ›wiÄ™cam na jazdÄ™ lub serwisowanie mojej maszyny. CzÄ™sto odmawiam sobie wielu rzeczy, ponieważ praktycznie każdÄ… zÅ‚otówkÄ™ przeznaczam na treningi lub części potrzebne do tego, aby motocykl byÅ‚ zawsze w dobrej kondycji. Na poczÄ…tku tego sezonu wraz z moim kumplem zaÅ‚ożyliÅ›my drużynÄ™ sportowÄ… „Stunt Mafia”. Robimy pokazy naszych akrobacji i mamy zamiar promować ten sport na jak najszerszym horyzoncie, ponieważ ludzie nie sÄ… jeszcze do tego przekonani. ChcÄ™ też wystartować w zawodach w Polsce jak i w różnych zakÄ…tkach Å›wiata, ale jeszcze chyba trochÄ™ za wczeÅ›nie. Mamy zamiar wypuÅ›cić też swoje mafijne ciuchy, ale jeszcze nie wiemy kiedy nam siÄ™ to uda.
MG: Opowiedz nam coÅ› o swoim motorze.
JP: Jeżdżę na Kawasaki Ninja zx6r z 2008 roku. Jest on całkowicie przerobiony do takich akrobacji, oryginalny został tylko silnik, zawieszenie i felgi. Cała rama została zmieniona z aluminiowej na stalową w celu wzmocnienia, mam dodatkowy tylny hamulec pod lewą ręką, zbiornik paliwa jest wklepany i oklejony matą antypoślizgową, aby wygodnie na nim siedzieć lub stać, kierownica jest prosta, łańcuch jest wzmocniony, a zębatka większa, żeby motocykl był mocniejszy i szybszy. I oczywiście stalowa klatka, która chroni motocykl przed wszelkimi wypadkami, a jest ich czasami kilkadziesiąt dziennie!
MG: Co jest najtrudniejsze podczas Twoich treningów?
JP: W treningach stuntu najtrudniejsze jest znalezienie miejsca do trenowania… haha. Teraz na poważnie! W moich treningach stuntu jak i każdym sporcie ekstremalnym najtrudniejsze jest przeÅ‚amanie blokady w gÅ‚owie przed zrobieniem jakiegoÅ› nowego triku.
MG: Jakieś porady dla osób rozpoczynających przygody ze stuntem?
JP: Rada od takiego gościa jak ja? Trening trening i jeszcze raz trening. Jedni łapią lepiej, inni gorzej, nie ma reguły. Nieważne jaki masz sprzęt, ważne jak bardzo chcesz coś osiągnąć!
Obserwujcie profil Stunt Mafi, aby dowiedzieć się więcej. Pozdrawiam i zapraszam na nasze pokazy!
MG: Bardzo dziękuję za rozmowę.
JP: Dziękuję!
Dla wszystkich, którzy chcÄ… zobaczyć Jarka na żywo zapraszamy na pokaz akrobacji motocyklowych w wykonaniu Stunt Mafia. Jest to wydarzenie towarzyszÄ…ce tegorocznemu FinaÅ‚owi Ogólnopolskich Zawodów PÅ‚ywackich: Puchar Solnego Miasta. Pokaz odbywać siÄ™ bÄ™dzie przed budynkiem CER „Solne Miasto” Wieliczka ul. T.KoÅ›ciuszki 15 w najbliższÄ… sobotÄ™ 25 czerwca w godzinach od 13:00 – 15:00 koÅ‚o fontanny. WstÄ™p wolny!
[Not a valid template]
fot. fb Jarek Pieprzyk, Anna Massalska