Montaż instalacji paneli fotowoltaicznych, na co zwrócić uwagę.

W trosce o środowisko naturalne oraz domowy budżet co raz więcej właścicieli gospodarstw domowych decyduje się na montaż paneli fotowoltaicznych. Oczywiście idea inwestycji jest bardzo słuszna, jednak czasem inwestorzy napotykają na problemy, a do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wieliczce trafiają skargi na sprzedawców, wykonawców i dostawców. 

Zgłoszenia dotyczą przede wszystkim procesu montażu domowej fotowoltaiki. Skargi tyczą się zarówno firm montujących jak i spółek dystrybucyjnych, na których, zgodnie z ustawą o odnawialnych źródłach energii, spoczywa obowiązek wykonania przyłączenia mikroinstalacji do sieci. Jak informuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wieliczce, osoby kierujące skargi często wskazywały na niewłaściwy dobór wielkości instalacji, nachalność sprzedawców, złożony i nieczytelny charakter umów oraz skomplikowany tryb od nich odstępowania. Inwestorzy zwracają także uwagę na wydłużający się proces zawierania umów, co bezpośrednio wpływało na czerpanie pełnych korzyści z zamontowanych już elektrowni fotowoltaicznych oraz nieczytelne zestawienia kosztów na otrzymywanych fakturach, czy niejasne prognozy.

Powinniśmy zatem pamiętać, by zwracać szczególną uwagę na doradztwo, co do odpowiedniego doboru instalacji, tryb odstępowania od umowy oraz wywiązywanie się z ustalonych terminów. Klienci powinni także pamiętać, że umowa podpisywana w ich miejscu zamieszkania to umowa zawarta poza lokalem firmy, stąd istnieje możliwość, by odstąpić od jej zapisów w terminie 14 dni, bez konieczności podania przyczyny. 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wieliczce prosi osoby, które zostały poszkodowane w procesie instalacji fotowoltaiki o kontakt pod numerem telefonu 12 399 98 14 lub mailowy na adres konsument@powiatwielicki.pl

 

Foto: „Mój Gdów”, Urząd Regulacji Energetyki.

Źródło: Powiat Wielicki. 

Autor: Redaktor3

Udostępnij post na:

Skip to content