Droga Krzyżowa na Giewont

W dniu 14 września br. w Święto Podwyższenia Krzyża Świętego 18 uczniów Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Zręczycach pod opieką dyrektora szkoły Ryszarda Micka i księdza proboszcza Bogusława Seweryna wraz z grupą 50 pielgrzymów z Parafii Narodzenia NMP w Gdowie wzięło udział w tradycyjnej pielgrzymce na Giewont organizowanej przez Parafię pw. Św. Krzyża w Zakopanem.

Pielgrzymkę rozpoczęła odpustowa msza św., której przewodniczył ksiądz Marian Dziuba proboszcz tej zakopiańskiej parafii. Homilię wygłosił ksiądz Arkadiusz Nowak, który na co dzień pracuje w Tanzanii wśród Masajów. Misjonarz zwrócił uwagę na to, że znak krzyża dla tych, którzy poznali Jezusa to podstawowa modlitwa. Czynią znak krzyża przed wypiciem każdej szklanki wody dziękując za tak cenny Boży dar w tamtym rejonie świata. Czynią znak krzyża, bo innych modlitw często nie znają. Znakiem krzyża często sobie błogosławią. Po zakończeniu homilii ksiądz Arkadiusz odmówił nad wszystkimi uczestnikami modlitwę błogosławieństwa w języku suahili.

Po mszy świętej przeszliśmy do Pustelni św. Brata Alberta na Kalatówkach, gdzie rozpoczęliśmy Drogę Krzyżową na Giewont, której przewodniczył ksiądz Michał Wicher – wikariusz Parafii Św. Krzyża i p. Tomasz Zieliński przewodnik tatrzański. Łącznie pielgrzymowało około 200 osób. Wędrując w stronę Giewontu, co jakiś czas zatrzymywaliśmy się rozważając kolejne stacje Drogi Krzyżowej i modliliśmy się tajemnicami bolesnymi Różańca. Ok. godz. 15.00 dotarliśmy szczęśliwi pod szczyt Giewontu na Wyżnią Kondracką Przełęcz– relacjonują pielgrzymi ze Zręczyc.- Po zakończeniu Drogi Krzyżowej trzymając się łańcuchów weszliśmy pod krzyż na Giewoncie. Dobra pogoda sprawiła, że cieszyliśmy się pięknymi widokami. Dla wielu pielgrzymów było to pierwsze w życiu wejście na szczyt Giewontu. Szczęśliwi wracaliśmy do autobusów, które czekały na nas przy kościele św. Krzyża. Przed 21.00 pełni radości wróciliśmy do domów.